Tel: 031 432.43.00 ; 0744.63.05.78
HOME  •  BILETE AVION  •  INFO  •  DESPRE NOI  •  CONTACT  


CONTACTEAZA UN OPERATOR



1 Decembrie
Irael,Iordania,Grecia
Seniori si Nonseniori,Social
Craciun 2017
Revelion 2018
Exotice: Dominicana, Mexic
Iarna,Primavara,Vara 2018
Dubai
Circuite cu Avionul-Reduceri
Circuite cu Autocarul-Reduceri
Paste,1 Mai,Rusalii 2018
Sejur cu Ghid
Turcia-Vara 2018
Grecia-Vara 2018
Istanbul-Turism,Shopping
Bulgaria-Vara 2018
Romania litoral-munte-Delta
Romania Balneo
Early Booking
Croaziere
Disneyland Paris
Asigurari-Broker
Transport


LINK-URI UTILE

Politia de frontiera
Curs BNR
Protectia Consumatorului


INFOBROSURA

Doriti sa primiti informatii despre ofertele noastre pe e-mail?

E-mail:





Informatii utile pentru turisti


Polita de asigurare SERIA I, nr.45880 Valabila de la 21.10.2016 pana la 20.10.2017 privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti pentru achiziţionarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice, īn cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism ,incheiata la: Societatea de Asigurare OMNIASIG Vienna Insurance Group

INFORMATII UTILE CIRCUITE :
CONDITII 1.
Deoarece pentru retragerile (din orice motiv) inaintea plecarii se aplica penalizari conform contractului - pentru a nu pierde banii se recomanda plata (odata cu primul avans) asigurarii “STORNO” (aprox.1.5 % din pretul excursiei), care prevede restituirea banilor cand nu se mai poate participa la excursie (conform conditiilor politei de asigurare) datorita imbolnavirilor, deceselor, accidentelor, furtul sau distrugerea pasaportului, devastarea domiciliului in urma unui incendiu, unei explozii, unui furt ori unei calamitati naturale, etc. Asigurarea “STORNO” se face la agentia noastra de turism
2.
Cum Cardul European de Asigurari Sociale de Sanatate (CEASS) asigura numai accesul la tratamente medicale de urgenta efectuate in sistemul public de sanatate din tarile UE si Elvetia trebuie incheiata asigurarea medicala (valabila si in afara UE) deoarece :
a) permite accesul si la serviciile clinicilor si spitalelor private (majoritare in comparatie cu sistemul public);
b) suporta cheltuielile de spitalizare, de repatriere medicala cu ambulanta terestra (aeriana) si de repatriere in caz de deces si
c) asista si tine legatura (24 ore din 24) in strainatate cu asiguratul.
3.
Nerealizarea programului din vina unor turisti nu implica raspunderea agentiei. Ex.: nerespectarea orelor de desfasurare a programului anuntate de ghid, fumatul in autocar, atitudine necivilizata, jignitoare la adresa personalului de bord, etc.
4.
Conducerea agentiei organizatoare (turoperatoare) sugereaza ca orice reclamatie sa-i fie transmisa direct in vederea rezolvarii practice si rapide pe cale amiabila a sesizarilor, avandu-se in vedere eventualele neantelegeri,nemultumiri personale,serviciile nerealizate sau necorespunzatoare cat si cele oferite in plus cantitativ si calitativ.
5.
Turistii trebuie sa verifice starea pasaportului (vezi instructiunile de pe coperta pasaportului), valabilitatea (minim 6 luni de la data inceperii excursiei) si sa aiba cel putin o fila goala pentru stampilare la frontiere.
6.
Atentie! Clasificarea hotelurilor este in conformitate cu reglementarile din tarile respective.
7.
Intrucat legislatia din tarile vizitate nu permite decat ghizilor din aceste tari (ghizi locali) sa ghideze in muzee si la celelalte obiective turistice, ghidul roman va face o prezentare in autocar si va asigura traducerea explicatiilor date de ghidul local in situatia in care grupul de turisti hotaraste angajarea acestuia.
8.
Agentia de turism organizatoare (turoperatoare) isi rezerva dreptul de a efectua modificari programului (efectuandu-l in integralitatea lui) si a serviciilor (autocar, hotel, restaurant, etc.), oferind servicii similare.
9.
Anularea excursiei datorita nerealizarii grupului minim implica informarea turistului cu cel putin 15 zile calendaristice inaintea plecarii.
10.
Camerele cu 3 paturi (triple) sunt: a) cu 3 paturi de acelasi fel sau b) cu 2 paturi de acelasi fel si unul pliant sau c) cu un pat matrimonial si unul normal sau pliant. Structura camerelor triple se stie numai la fata locului. In cazul cand, la unele hoteluri, nu se poate asigura camera cu 3 paturi, cea de-a treia persoana va fi cazata (mai intai) intr-o camera cu doua paturi cu un alt turist sau singur (in ultima varianta) intruna cu un pat fara a plati vreo diferenta de pret.
11.
Pentru turistii inscrisi la o excursie (care ulterior s-a anulat) si care se vor inscrie (transfera) la o alta excursie, noua inscriere se va face fara a se tine cont de pozitia de inscriere avuta la excursia anulata.
Obs. – excursiile programate in ultimii 3 ani s-au realizat in procent de peste 95%.
12.
Copiii minori (sub 18 ani) pot iesi din tara daca:
a)sunt insotiti de ambii parinti sau
b) sunt insotiti de un parinte care are acordul notarial sau cerificatul de deces al celuilalt ori hotarare judecatoreasca definitiva de incredintare a copilului, etc. sau
c) sunt insotiti de un insotitor care are asupra sa propriul certificat de cazier judiciar si declaratiile notariale ale celor doi parinti in care sa se specifice perioada excursiei .
Obs. - nerespectarea celor de mai sus duce la oprirea in frontiera romana a copiilor, caz in care agentia de turism nu raspunde de consecinte.
13.
La solicitare telefonul si numele ghidului se vor comunica cu 24 ore (o zi calendaristica) inainte de ora plecarii. Oricum, acestea, in termenul de mai sus, vor fi mentionate pe adresa www.catalinatrael.ro
14.

Agentia de turism nu este raspunzatoare in cazurile de forta majora sau in unele imprejurari pe care nici agentia de turism, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita. De asemenea, situatiile cum ar fi grevele, blocarea traficului (auto, feroviar, aviatic, naval), cutremurele, fenomenele meteo deosebite, etc., nu obliga agentia de turism la despagubiri sau compensatii pentru serviciile nerealizate.
15. Pentru adulti e nevoie de pasaport sau de CI (carte de identitate), dar copiii sub 14 ani neimpliniti (care nu au CI) au nevoie de pasaport, adica nu pot parasi Romania pe baza certificatului de nastere.
16.
Turistii care ies din Romania in cadrul acestui grup organizat se vor intoarce in Romania obligatoriu odata cu grupul, adica nu pot intra in Romania mai devreme sau mai tarziu fata de ziua de intrare in Romania prevazuta in programul excursiei.
17.
In desfasurarea programului turistic se va tine seama de reglementarile UE care prevad o stationare (noaptea) de minim 9 ore a autocarului intre 2 zile de excursie.
18.
Deoarece in program nu sunt incluse mesele de pranz si cina se recomanda turistilor asigurarea cu rezerve de alimente nealterabile pentru cazurile in care nu se poate lua masa la o unitate de alimentatie publica, avandu-se in vedere ca (in general) se ajunge la hotel seara tarziu.
Obs. - programul excursiei este foarte incarcat (distante lungi si multe obiective de vizitat), excursia fiind un prilej de a vedea multe tari cu locuri interesante dar nu unul de odihna (relaxare).
19.
Imbarcarea pentru turistii care urca de pe traseu se va face astfel:
ora 8 - Pitesti (Bascov – Minimarket(vis-a-vis de Hotel CARMEN); ora 9 - Ramnicu Valcea (Benzinaria Dacos);
ora 11 - Sibiu (scuar – vis a vis de Hotel IBIS-fost Continental);
ora 12 - Sebes (scuar – in fata farmaciei Help Net);
ora 14 - Deva (gara);
ora 16 - Arad (gara).
20.
Urcarea in autocarul care are in parbriz destinatia……… (vezi indicativ) se face in parcarea din centrul Pietei Victoriei, in ordinea inscrierii, in baza listei (intocmita la agentia de turism turoperatoare in functie de data inscrierii) citita de ghid la locul de imbarcare, fiecare turist ocupand locul preferat si disponibil.
Obs.- Cand sunt turisti care urca de pe traseu (alte localitati decat Bucuresti), lista privind ordinea inscrierii (pozitia de urcare in autocar) va fi citita (la cererea turistilor) din nou in dimineata zilei a 2-a.
21.
Imbarcarea pentru turistii care urca de pe traseu se va face astfel:
ora 8 - Pitesti (Hotel Celly, vis-a-vis de hypermarket Pic);
ora 9 - Slatina (Hotel Parc);
ora 9.45 - Craiova (Hotel Jiul);
ora 11.30 - Drobeta Turnu Severin (Hotel Traian).
22.
La excursiile cu cazare in Munchen, in 98% din cazuri cazarea e in oras iar in rest (cand sunt targuri de business) e in zona respectiva. Incepand cu 31.03.10, la cererea turistilor, li se va putea preciza unde e cazarea.
23.
Pe vapor cazarea este in cabine cu 4 paturi pentru toti turistii inclusiv pentru cei care au achitat single.
24.
Deorece autoritatile italiene nu permit accesul autocarelor in zonele turistice (Roma, Florenta, Milano) deplasarea la obiectivele turistice se face fara autocar (pietonal sau cu mijloace de transport in comun – plata se face de catre turisti).
25.
In vilele din Paralia Katerini, baile nu sunt dotate cu prosoape iar personalul vilei face curatenie pe holurile si anexele vilei(fara a intra in camere).
26.
Nu se permite introducerea in hotelul de sejur (cazare 7 nopti) de bauturi alcoolice/nealcoolice cumparate din afara hotelului.
27.
Cand cazarea e la periferia Parisului (suburbii), hotelul e la maxim 200 m de statia de metrou.
28.
La Hotel Atlas pentru mic dejun imbunatatit se achita in plus 3€ /zi / pers.
29.
Eliberarea camerelor la hotel se face la ora 12. La nevoie se retine o camera pentru bagaje.
30.
In cazul cand compania aeriana percepe diferite taxe pentru bagaje acestea vor fi achitate de turisti la aeroport.
31.
Deoarece in Anglia nu exista autoritate pentru stabilirea clasificarii hotelurilor, hotelul din program este considerat de 3*** conform prezentarii facute de agentiile internationale de turism (clever-hotels.com, otshotels.com, london-discount-hotel) in site-urile lor si deoarece nu coincide cu clasificarea facuta de autoritatile din Romania pe prima pagina a programului contract i s-a facut descrierea.
32.
Persoanele care au achitat supliment de singla beneficiaza de acest regim la hotel, pe vapor si pe tren.
33.
Datorita accesului dificil(spatiu ingust si panta abrupta), numarul turistilor ce pot cobora in Piramida lui Keops a fost limitat de autoritatile egiptene la 300/zi (150 dimineata si 150 dupa amiaza). Mai accesibila este coborarea in Piramida lui Mikerinos.
34.
Datorita schimbarilor fortuite ale orarelor de zbor ale avioanelor, orarelor de navigatie ale vaselor precum si datorita deplasarii in convoi a autocarelor sau a aglomeratiei de la ecluza Esna de pe Nil, agentia de turism organizatoare (turoperatoare) isi rezerva dreptul de a efectua modificari programului (efectuandu-l in integralitatea lui) si a serviciilor (autocar, hotel, restaurant, vapor, avion, etc.), oferind servicii similare.
35.
Programul de vizitare a obiectivelor este intercalat cu vizite pentru shopping.
36.
In unele zile trezirea se face dimineata devreme, datorita deplasarii in convoi a autocarelor sau a programului de navigatie al vaselor de croaziera.
37.
Mesele nu includ bauturi (alcoolice, nealcoolice) dar se pot cumpara.


INFORMATII UTILE

OFERTE SPECIALE - Pentru unele programe turistice pot fi lansate oferte speciale. Acestea nu sunt valabile retroactiv.
ASIGURARI - Asigurarea storno este facultativa si va protejeaza de plata penalitatilor in cazul in care, din diverse motive, nu mai puteti calatori, in conditiile prevazute de asiguratorul la care apelati.
Preţul acesteia este de 2% din valoarea excursiei. Va recomandam sa incheiati aceasta asigurare in agentie, odata cu incheierea contractului.
Asigurarea medicala este, in cazul majoritatii destinatiilor, facultativa.
Va protejeaza in cazurile nedorite de accident sau boala.
Se achită īn afara preţului excursiei.
Asigurarea se incheie intre turist si compania de asigurari (detalii la agentie).
DOCUMENTE DE CĂLĂTORIE - Participarea la programul turistic se poate face in baza unui act de identitate valabil.
Informaţii cu privire la condiţile de călătorie īntr-o anumită ţară, puteţi obţine de la ambasada ţări respective.
Īn cazul pierderii documentelor de călătorie, turistul este obligat să obţină un document provizoriu, pe cheltuiala sa.
TRANSPORT AERIAN - Programele turistice cu transport aerian pot fi organizate cu curse regulate sau curse charter.
Serviciile din avion pot diferi īn funcţie de tipul zborului şi de compania aeriană.
CATALINA TRAVEL nu poate influenţa calitatea serviciilor din avion.
Companiile aeriene īşi rezervă dreptul de a schimba orarul de zbor. CATALINA TRAVEL nu īşi asumă răspunderea pentru aceste schimbări sau īntīrzieri, acestea se vor rezolva īn conformitate cu regulile companiei aeriene.
Dacă turistul pierde avionul din vina lui, nu are dreptul la despăgubire.
Īn cazul īn care se pierde bagajul īn timpul călătoriei, turistul va face o plangere la reprezentanţa companiei de zbor.
Dacă cumparati numai transportul cu avionul, īnainte de īntoarcere vă rugăm să vă interesaţi la reprezentantul local al companiei īn legătură cu ora de plecare.
Repartizarea locurilor se face la īmbarcare īn avion (check in).
Vă atragem atenţia că īmbarcarea (boarding) se termină cu 50 min. īnainte de decolare.
Dacă sosiţi după acestă oră, CATALINA TRAVEL nu īşi asumă nici o răspundere.
Copii īntre 0-2 ani călătoresc gratuit, fără a utiliza loc separat.
BAGAJE - La cursele aeriene greutatea maxima a bagajelor poate fi de 15 kg.
Bagajul de mīnă are volum limitat şi poate fi de max. 5 kg greutate.
Īn cazul pierderii sau deteriorării bagajelor, turistul trebuie să contacteze imediat reprezentantul companiei aeriene.
Pentru bagaje răspunde compania aeriană, CATALINA TRAVEL nu are nici o răspundere īn acest sens.
Greutatea maxima la călătoriile cu autocarul este tot de 15 kg.
Animale vii şi bagaje voluminoase nu sunt permise.
Despre transportul bagajelor voluminoase īn avion, imformatiile pot fi obtinute de la compania aeriana.
TRANSFERURI - Transferurile se pot efectua cu autocarul, minibusul, sau autoturismul, inclusiv taxi.
Īn timpul transferului turiştii răspund de propriile bagaje.
AUTOCARE - Transportul turiştilor īl asigurăm cu autocare proprii sau apartinand unor transportatori autorizati.
Autocarele sunt clasificate, fiind dotate cu instalatie audio-video, aer conditionat si toaleta.
Este posibil ca in cazuri deosebite, sa fie necesara schimbarea autocarului prevazut initial pentru desfasurarea calatoriei.
In astfel de situatii este posibil ca autocarul sa nu beneficieze de toate dotarile initiale (video, toaleta, etc.).
Pentru asigurarea confortului optim, recomandam turistilor sa nu foloseasca toaleta din autocar decat in cazuri de urgenta.
Programul curselor prevede opriri suficiente, in parcari dotate cu toaleta, iar insotitorii pot decide oprirea autocarului si in afara programului stabilit.
Punctele de īmbarcare şi orele de plecare sunt prevazute in programul excursiei.
Locurile in autocar se ocupa in ordinea inscrierii.
Locurile se pot modifica pana la data plecarii, prin renuntarea la calatorie sau prin inscrieri suplimentare, in cazul familiilor sau grupurilor.
Īn cazul īn care se va schimba tipul autocarului, turistul va primi locul cel mai apropiat de cel rezervat, chiar dacă numărul acestuia nu va fi acelaşi.
FERRY BOAT - Īntre insule şi continent orarul vapoarelor depinde de companiile de navigaţie şi nu poate fi corelat īn toate situaţile cu mersul avioanelor sau al autocarelor, de aceea pot interveni perioade de asteptare.
Pe vapoare bagajele sunt depozitate īn comun; va recomandam sa pastrati asupra dvs. bunurile de valoare.
TRANSPORT PE CONT PROPRIU - Turistii care se deplaseaza pe cont propriu vor contacta reprezentantul CATALINA TRAVEL in statiune.
Reprezentantii si agenţiile partenere pot fi contactati de la ora 8.00 pīnă la ora 21.00, mai putin intre orele 14.00 – 17.00.
Dacă ajungeţi īn staţiune după ora de īnchidere, puteţi fi cazati numai a doua zi.
Camerele īn hoteluri pot fi ocupate īn prima zi de la ora 18.00 (uneori si mai devreme) şi trebuie eliberate īn ultima zi pana la ora 12.00.
Camerele īn vile pot fi ocupate īn prima zi de la ora 14.00 şi trebuie eliberate pana la ora 10.00.
HOTELURI - In materialele informative ale CATALINA TRAVEL, clasificarea hotelurilor se face īn conformitate cu clasificarea din ţara respectivă.
Īn diferite ţări, aceaşi categorie īnseamnă altă calitate.
Clasificarea nu corespunde īntotdeuna cu clasificarea de la noi.
Dimensiunile, dotările şi orientarea camerelor nu este asemănătoare nici la hoteluri de aceeaşi categorie.
Cazarea se face de obicei īn camere standard.
Īmpărţirea camerelor este dreptul exclusiv al recepţiei, aşa că nu garantăm īndeplinirea unor cereri speciale.
Conform uzanţelor internaţionale, camerele pot fi ocupate in intervalul orar 14.00 - 18.00 īn ziua sosirii şi trebuie eliberate pīnă la ora 12.00, ziua plecării.
In unele hoteluri exista posibilitatea de a ramane in camera si dupa aceasta ora, cu achitarea unei suprataxe.
Patul suplimentar nu este de obicei la fel de comod ca unul normal.
Dimensiunile şi confortul camerelor cu pat suplimentar nu corespund intotdeauna cu cele ale camerelor standard.
Camerele cu un singur pat (single) sunt de obicei mai mici şi nu īntotdeuna au o aşezare avantajoasă.
Pentru camerele care au vedere parţial sau total spre mare se poate percepe o suprataxă, exceptīnd hotelurile unde acest lucru nu este menţionat.
Īn situaţia aceasta īnsă nu putem garanta camera cu vedere spre mare.
Īn situaţii cu totul deosebite ne rezervăm dreptul de a schimba hotelul cu unul de acelaşi categorie.
VILE - Vilele se compun din studiouri(camere) si apartamente.
Studiouri: o īncăpere cu pat şi bucătărie, grup sanitar propriu (duş, WC).
Bucătăria este utilată īn funcţie de numărul de turişti şi se pot prepara īn ea mīncăruri simple.
Apartamente: sunt compuse din unul sau două dormitoare (īn funcţie de capacitate), living īn care sunt 1-2 paturi extensibile şi unde se găseşte şi bucătăria, grup sanitar propriu (duş, WC).
In cazul vilelor, de regula nu exista prosoape si hartie igienica.
Vă recomandăm să luaţi cu dvs. prosop de bucătărie, detergenţi şi hīrtie de toaletă.
De regula, bucatariile sunt dotate cu plita electrica, frigider, ghiuveta, vesela.
Īn cazul īn care rezervarea a fost făcută pentru vila no name, nu ne stau la dispoziţie descrieri sau fotografii, dar calitatea acestora nu va fi mai slabă decīt cea stipulată īn contract.
APARTHOTELURI - Aparthotelurile ofera in general camere sau apartamente complet utilate, completate cu servicii asemanatoare hotelurilor (receptie, curatenie, etc.), detaliile fiind mentionate pentru fiecare oferta.
AER CONDIŢIONAT - Utilizarea aerului conditionat, acolo unde exista, poate fi inclusa in tarif sau se poate achita suplimentar, conform programului turistic.
Īn unele hoteluri aerul condiţionat este comandat centralizat şi numai īntre anumite ore, sau sezonier.
Economia de energie sau problemele tehnice pot face aerul condiţionat nefuncţional, pentru perioade scurte de timp.
CONSTRUCŢII - Īn staţiuni, īn apropierea locurilor de cazare, pot īncepe construcţii sau reparatii la constructii despre care, la redactarea ofertelor, nu am avut cunoştinţă.
Īn cazul īn care aflăm despre aşa ceva, vă anunţăm.
DISTANŢA FATA DE DE PLAJĂ - Distanţa de plajă este cea din punctul cel mai apropiat de plajă al locului de cazare şi plajă, īn linie dreaptă.
Distanţa dată este orientativă.
PISCINĂ - In prezentarea locurilor de cazare se mentioneaza existenta piscinelor, precum si conditiile de acces.
Piscinele din apropierea vilelor se pot utiliza de cele mai multe ori contra unei consumaţii.
UMBRELE ŞI ŞEZLONGURI - Despre folosirea umbrelelor şi a şezlongurilor puteţi afl a mai multe din programele turistice, la descrierea hotelurilor.
Īn funcţie de ocuparea hotelurilor este posibil, cīteodată, să nu fi e suficiente umbrele şi şezlonguri.
MASA - Mesele nu conţin, īn general, consum de băuturi, īn caz contrar specificăm aceasta separat.
Dacă doriţi īn primul rīnd să gustaţi din specialităţile locale, alegeţi-vă cazare fără masă, sau numai cu mic dejun!
Demipensiunea ( mic dejun si cina) īncepe īn ziua sosirii cu cina şi se termină īn ultima zi cu micul dejun.
Īn caz de sosire tarzie, cina neutilizată se poate inlocui, de regula, cu pranzul de a doua zi.
Īn cazul īn care există această posibilitate şi turistul nu s-a folosit de acest serviciu, după sosirea īn ţară acest fapt nu poate fi motiv de reclamaţie.
Multe hoteluri oferă masa īn regim bufet, adică ne servim singuri cu māncarea aleasă.
Īn caz de masă a la carte, māncarea va fi servită de ospătar.
Cantitatea de māncare şi varietatea felurilor depinde de categoria hotelului şi de obiceiurile locale.
Micul dejun continental conţine: băuturi calde, produse de panificaţie, unt şi gem.
La cel continental īmbunătăţit se mai adaugă la acestea brīnzeturi şi şuncă.
La cazările de categorie īnferioară de obicei nu este mīncare diversificată.
Nu uitaţi, la cină trebuie să vă īmbrăcaţi corespunzător; de obicei, nu veţi fi primiţi la masă īn haine de plajă.
Vă atragem atenţia că la cazarea īn hotel, nu este permis sa aduceti mīncare şi băutură din afară, īn camere.
Amănunte despre masa īn regim all inclusive o veţi găsi īn oferte, la fiecare hotel īn parte.
Consumul de băuturi incluse se rezumă la băuturi alcoolice şi nealcoolice locale.
Preţul serviciilor precum şi serviciile ce pot fi utilizate depind de categoria hotelului.
Pentru servicii neutilizate, nu se acordă restituiri din preţ.
APA ŞI IGIENA - De regula nu recomandăm consumul apei de la robinet.
Calitatea şi gustul apei sunt schimbătoare, de aceea recomandăm să consumati apă īmbuteliată.
La hoteluri şi apartamente sunt folosite boilere cu panouri solare, de aceea, īn anumite perioade, mai ales cānd consumul este mare, este posibil să curgă numai apă călduţă.
In unele statiuni, din cauza climei, insectele(tantari, viespi, albine, etc.) va pot cauza neplaceri;
in astfel de cazuri folosiţi aparate si substante deratizante.
CATALINA TRAVEL nu răspunde pentru apariţia insectelor şi acest fapt nu poate fi motiv pentru reclamaţii.
INSOŢITORI DE GRUP ŞI REPREZENTANŢI LOCALI - Īn cazul excursiilor īn circuit, īnsoţitorul de grup va fi pe toată perioada cu grupul.
In cazul transportului cu autocarul, grupul beneficiaza de serviciile unui insotitor; acesta poate avea, uneori, si calitatea de conducator auto.
La sejururi, asigurăm reprezentant local īn staţiunile menţionate īn oferte.
Aceştia sunt vorbitori de limbă romānă, care pot fi contactaţi telefonic şi vă pot ajuta īn rezolvarea problemelor ivite.
Informaţiile cu privire la excursiile opţionale (program, preţ) le primiţi de la reprezentantul local.
Īnscrierea şi plata acestora se va face la faţa locului.
Pentru excursii opţionale, toată răspunderea este suportată de agenţiile noastre partenere.
Reprezentantul nostru local nu participă la toate excursiile.
Īn cazul unui număr insuficient de turisti īnscrişi, excursia poate fi contramandată.
Este posibil ca turiştii romāni să participe la excursii īmpreună cu turişti de alte naţionalităţi (īn acest caz ghidajul va fi şi īn limbi străine: ex. engleză).
Conform legislaţiei locale, la situri arheologice şi muzee, pot face ghidaj numai ghizii locali, reprezentantul CATALINA TRAVEL putand doar traduce.
REZERVARI - Rezervarea o puteţi face personal, prin fax sau prin e-mail.
Rezervarea este valabilă cu plata avansului, in conditiile din contract.
Īn cazul īn care nu se respectă termenele de plată, ne rezervam dreptul să anulam rezervarea.
Rezervarea pe fax sau e-mail este valabilă numai cīnd este confirmata prin e-mail sau prin fax, turistul semnează contractul şi achită avansul.
Īn cazul īn care plata nu s-a făcut īn 48 ore de la rezervarea preliminară, rezervarea se anuleaza.
La ofertele speciale nu se fac rezervări (se achita integral).
CERERI SPECIALE - Aşa numitele cereri speciale (cazare la parter, camere alăturate ...) vor fi rezolvate in limita posibilitatilor sau vor fi transmise agentiilor partenere, dar pentru īndeplinirea acestora nu ne asumam răspunderea.
Īn cazul īn care aceste solicitari nu au fost indeplinite, turistul nu poate cere despăgubiri.
DURATA SEJURULUI - Durata sejurului este cea prezentata in oferte si prevazuta in contract.
La transportul cu avionul sau cu autocarul pot apărea īntīrzieri din cauza unor probleme mecanice, condiţi meteo sau probleme de trecere a frontierei.
Aceste probleme trebuie luate īn calcul şi la drumul de īntoarcere, aşa īncīt vă rugăm să vă programaţi eventualele īntīlniri importante avīnd īn vedere acest lucru.
Prima şi ultima zi din sejur sunt destinate călătoriei.
INTRERUPEREA EXCURSIEIĪn cazul īn care, din orice motiv, doriţi să vă īntrerupeţi sejurul, vă rugăm să anunţaţi reprezentantul nostru local.
De obicei, īntreruperea sejurului implică cheltuieli suplimentare (transfer, alt bilet de avion, etc.) care trebuie achitate la faţa locului.
Pentru servicile neutilizate nu se acordă despăgubiri.
ALTE INFORMATIIDescrierile din oferte corespund conditiilor de la data editării.
Faţă de acestea pot interveni schimbări (orarul vapoarelor, servicii hoteliere, construcţii), despre care ne vom informa turiştii.
In situatia in care programele sunt anulate din diverse motive, vom depune toate eforturile pentru a va sigura un program echivalent.


CONDITIILE DE CALATORIE IN STRAINATATE PENTRU MINORII CETATENI ROMANI

In baza articolului 2 alin. 2 din Legea nr. 248/2005, privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, minorii romani pot calatori in strainatate numai insotiti, cu acordul parintilor ori al reprezentantilor legali.
Prin reprezentant legal se intelege persoana desemnata, potrivit legii, sa exercite drepturile si sa indeplineasca obligatiile parintesti fata de minor.
Politistii de frontiera permit iesirea din tara a cetatenilor romani minori numai daca sunt insotiti de o persoana fizica majora, in urmatoarele cazuri:
•minorului care este inscris in documentul de calatorie a unui parinte si calatoreste in strainatate insotit de ambii parinti sau minorului care este titular al unui document de calatorie individual sau minorului care este titular al cartii de identitate si calatoreste in strainatate insotit de acestia i se permite iesirea in aceleasi conditii si impreuna cu acestia;
•minorului care este inscris in pasaportul unui parinte si calatoreste in strainatate impreuna cu acesta sau minorului care este titular al unui pasaport individual si calatoreste impreuna cu unul dintre parinti sau minorului care este titular al cartii de identitate si calatoreste impreuna cu unul dintre parinti i se permite iesirea in aceleasi conditii si impreuna cu acesta
•numai daca parintele insotitor prezinta o declaratie a celuilalt parinte, din care sa rezulte acordul acestuia cu privire la efectuarea calatoriei respective in statul sau in statele de destinatie, precum si cu privire la perioada acesteia;
•fara a mai fi necesara declaratia celuilalt parinte, numai daca parintele insotitor face dovada faptului ca minorul i-a fost incredintat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau face dovada decesului celuilalt parinte; Documente doveditoare ale decesului sunt:
•certificat de deces, valabil si cu putere doveditoare pe teritoriul Romaniei, in conditiile legii;
•hotarare judecatoreasca de declarare a mortii, ramasa definitiva, daca nu a existat timpul necesar pentru eliberarea certificatului de deces;
•comunicare oficiala primita prin intermediul misiunilor diplomatice sau al oficiilor consulare ale Romaniei in strainatate, daca nu a existat timpul necesar pentru eliberarea unor certificate de stare civila.
Nu este necesara declaratia parintelui decazut din drepturile parintesti sau declarat disparut, daca insotitorul face dovada in acest sens, cu exceptia cazului in care ambii parinti se afla in aceasta situatie, cand este obligatorie declaratia reprezentantului legal al minorului.
•minorului care este titular al unui pasaport individual si calatoreste insotit de o alta persoana fizica majora sau minorului care este titular al cartii de identitate si calatoreste insotit de o alta persoana fizica majora i se permite iesirea in aceleasi conditii si impreuna cu aceasta numai daca persoana insotitoare prezinta:
•o declaratie a ambilor parinti sau, dupa caz, a parintelui caruia minorul i-a fost incredintat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila, a parintelui supravietuitor ori a reprezentantului sau legal, care sa cuprinda acordul acestora cu privire la efectuarea calatoriei respective de catre minor, la statul sau statele de destinatie, la perioada in care urmeaza sa se desfasoare calatoria, precum si datele de identitate ale insotitorului respectiv,
•extrasul de cazier judiciar,
•documente din care sa rezulte calitatea de persoana desemnata din cadrul unei societati comerciale autorizate, in conditiile legii, sa desfasoare activitati de transport international de persoane (poate avea calitatea de insotitor si o persoana anume desemnata din cadrul unei societati comerciale autorizate, in conditiile legii, sa desfasoare activitati de transport international de persoane).
Nu este necesara declaratia parintelui decazut din drepturile parintesti sau declarat disparut, daca insotitorul face dovada in acest sens, cu exceptia cazului in care ambii parinti se afla in aceasta situatie, cand este obligatorie declaratia reprezentantului legal al minorului.
Declaratia si certificatul de cazier judiciar, precum si oricare dintre documentele care au contribuit la aprecierea indeplinirii conditiilor exercitarii dreptului la libera circulatie se pastreaza, in copie, de catre Politia de Frontiera din punctul de trecere a frontierei prin care s-a efectuat iesirea din tara.
Insotitorul, care calatoreste in strainatate impreuna cu un minor, are urmatoarele obligatii:
•sa acorde ingrijire si supraveghere minorului pe toata durata deplasarii;
•sa nu abandoneze minorul;
•sa nu incredinteze minorul altei persoane decat parintelui, reprezentantului legal sau, dupa caz, persoanei prevazute in declaratie ori, in cazuri deosebite, autoritatilor straine competente in domeniul acordarii de asistenta si protectie pentru minori;
•sa respecte scopul, ruta si durata deplasarii mentionate in declaratie, cu exceptia situatiei cand exista acordul ulterior al acestora cu privire la schimbarile intervenite;
•in cazul disparitiei minorului pe perioada deplasarii in strainatate, sa anunte de indata autoritatile competente de pe teritoriul statului unde s-a produs evenimentul, precum si cea mai apropiata reprezentanta diplomatica sau oficiu consular al Romaniei, solicitand eliberarea unei adeverinte in acest sens;
•sa informeze de indata ce este posibil cea mai apropiata reprezentanta diplomatica sau oficiu consular al Romaniei, in cazul aparitiei unei situatii obiective de natura sa intrerupa calatoria, sa schimbe ruta, sa depaseasca durata calatoriei indicate de parinti sau de reprezentantul legal;
•in cazul in care nu este posibila incredintarea minorului persoanei prevazute in declaratie, sa anunte imediat cea mai apropiata reprezentanta diplomatica sau oficiu consular al Romaniei, in vederea reunificarii familiale a minorului sau, dupa caz, sa se reintoarca in Romania cu acesta.
Minorul care calatoreste in strainatate insotit de cel putin unul dintre parinti sau de reprezentantul sau legal nu poate fi incredintat de catre acesta unei persoane de pe teritoriul altui stat, atunci cand fata de minor s-a dispus masura educativa a libertatii supravegheate, in conditiile legii penale.
Politistii de frontiera vor intrerupe calatoria minorului, chiar daca sunt indeplinite conditiile mentionate anterior, in urmatoarele situatii:
a) insotitorul este cetatean strain si nu face dovada faptului ca are dreptul sa se reintoarca in Romania, desi in declaratia parintilor sau, dupa caz, a reprezentantului legal se mentioneaza ca minorul se va reintoarce impreuna cu acelasi insotitor;
b) insotitorul a savarsit anterior una dintre infractiunile urmatoare, cu exceptia cazului in care a fost reabilitat pentru aceasta infractiune:
1. omor, omor calificat, omor deosebit de grav;
2. infractiuni privitoare la viata sexuala;
3. cersetorie;
4. lipsire de libertate in mod ilegal;
5. sclavie;
6. prostitutie;
7. proxenetism;
8. infractiuni privind traficul de droguri sau precursori;
9. infractiuni privind traficul de persoane si infractiuni in legatura cu traficul de persoane;
10. trafic de migranti;
11. trafic de tesuturi sau organe umane;
12. infractiuni de terorism;
c) insotitorul este cetatean strain si paraseste teritoriul Romaniei ca urmare a unei decizii de indepartare de pe teritoriul Romaniei, dispusa in conditiile legii, cu exceptia cazului in care este parinte al minorului si exista acordul celuilalt parinte;
d) insotitorului sau minorului i-a fost limitat, in conditiile prezentei legi, exercitiul dreptului la libera circulatie in strainatate pentru statul de destinatie ori pentru un stat care urmeaza sa fie tranzitat, in perioada in care urmeaza sa calatoreasca impreuna;
e) insotitorul nu este persoana careia i-a fost incredintata de catre instanta supravegherea minorului, atunci cand fata de acesta s-a dispus masura educativa a libertatii supravegheate, in conditiile legii penale;
f) minorul refuza sa iasa din tara, daca a implinit varsta de 14 ani.
Politia de Frontiera Romana permite iesirea din Romania a minorilor, fara prezentarea declaratiei, in urmatoarele situatii:
a) in cazul in care insotitorul argumenteaza necesitatea calatoriei in strainatate prin faptul ca minorul urmeaza sa beneficieze de un tratament medical care nu este posibil pe teritoriul Romaniei si fara de care viata sau sanatatea ii este pusa in mod grav in pericol, cu conditia sa prezinte documente doveditoare in acest sens, emise sau avizate de autoritatile medicale romane, din care sa rezulte perioada si statul sau statele in care urmeaza sa se acorde tratamentul medical respectiv, chiar daca nu exista acordul ambilor parinti, al celuilalt parinte, al parintelui supravietuitor sau al reprezentantului legal;
b) in cazul in care insotitorul argumenteaza necesitatea calatoriei in strainatate prin faptul ca minorul se deplaseaza pentru studii sau concursuri oficiale, cu conditia sa prezinte documente doveditoare in acest sens, din care sa rezulte perioada si statul sau statele in care se vor desfasura aceste studii sau concursuri, precum si avizul Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului, emis in conditiile prevazute in normele metodologice, chiar daca nu exista acordul celuilalt parinte.
In situatia in care politistii de frontiera constata ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de Legea 248/2005 pentru ca minorul sa iasa din Romania, vor intrerupe calatoria acestuia.
Daca minorul nu este insotit de cel putin unul dintre parinti, se vor informa acestia, punandu-le in vedere sa il preia de indata ce este posibil.
In cazul in care nu este posibila informarea parintilor, politistii de frontiera vor anunta Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului, care va initia procedura aplicabila minorilor neinsotiti, potrivit legii.


Comercializarea Biletelor De Transport Aerian

I. Informatiile pe care pasagerii care achizitioneaza bilete de avion trebuie sa le solicite la o agentie vanzatoare, pentru a fi complet informati, sunt urmatoarele:
1.Natura zborului: regulat/charter/low cost (rezervare facuta in alta parte decat in CRS)
2.Costul biletului defalcat: pret de baza, taxe aeroport, taxa de serviciu
3.Conditiile tarifare ale biletului:
1.Posibilitatea de a se modifica datele de calatorie si in ce conditii
2.Posibilitatea de a se rambursa partial sau total contravaloarea biletului si in ce conditii
3.Conditiile de emitere cu timp minim in avans;
4.Tip bilet emis: electronic / hartie
5.Cantitatea de bagaje pe pare pasagerul are dreptul sa o transporte gratuit, atat ca bagaj de mana cat si ca bagaj de cala.
6.Orele de operare, decolare, aterizare, escala
7.Itinerariul de zbor
8.Compania aeriana care opereaza ruta solicitata
9.Timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de imbarcare
10.Informatii in cazul pierderii biletului;
11.Moneda de emitere a biletului: RON/EURO
12.Modalitatea de plata:prin banca,cash
13.Nivelul taxelor de serviciu pentru:
1.Emitere a biletului
2.Reemitere
3.Schimbare data de rezervare
4.Rambursare totala sau partiala a biletului
5.Alocarea locului in avion
14. Dupa informarea completa in legatura cu informatiile de mai sus, pasagerul poate solicita emiterea biletului in cunostinta de cauza, agentul emitent fiind degrevat de orice responsabilitate, cu exceptia celor legale.
Totodata responsabilitatea privind efectuarea calatoriei, din momentul emiterii biletului, revine companiei aeriene.
15. Recomandam pasagerului verificarea conditiilor de transport aerian cu 24 de ore inainte de calatorie.
Informarea poate fi realizata eficient daca pasagerul contacteaza telefonic aeroportul.
“Stimati clienti, inainte de emiterea biletului de avion aveti dreptul sa solicitati atat conditiile generale de comercializare a biletelor de avion, cat si conditiile generale de transport aerian.
In cazul biletelor de avion aveti obligatia verificarii datelor inscrise.Pentru eventuale neconcordante stabilite ulterior parasirii locatiei agentiei,agentia nu mai este raspunzatoare.






CATALINA TRAVEL,, Bucuresti, Calea Calarasilor(la intersectie cu str.Delea Veche,in bloc cu banca:BRD) Nr.175,Bloc 44, Sc 1,Ap 1,Parter,Sector 3 Agentia nu este responsabila pentru eventualele neconcordante care pot aparea in tarife si alte detalii din site,doar informatiile primite in agentie. Intotdeauna informatiile din agentie au prioritate., Tel:031 432.43.00 ; 0744.63.05.78, Fax:, E-mail:office@catalinatravel.ro;catalinatravel2@yahoo.com.

Copyright © 2009. CATALINA TRAVEL,Termeni si conditii

Vizitatori: 221242 din care azi: 311